Svelgen.no |
FAKTA OM FASTLANDSSAMBANDET Av: Ingrid E. Haugen Å reise den nye vegen skal også vere ei estetisk oppleving. Statens Vegvesen har lagt stor vekt på å gjere naturinngrepa så lite synlege som mogeleg. Dei reisande får også tilgang til å sjå Hornelen frå ein ny vinkel. Her er historia om fastlandssambandet som ein vil bruke 20 år på å fullføre. Planlegging av veg frå fastlandet til Bremangerlandet starta på 80- talet. Første løyvinga til det 20 kilometer lange vegprosjektet var gitt over statsbudsjettet i 1996, og var då kostnadsrekna til omlag 400 millionar kroner. Første byggesteg går frå Kolset på ril Rugsundøy. Her er ein no ferdige med brua og i gang med Krakeviktunnelen. Vegen går vidare langs vasslinja på sørsida av øya og fram til Hamnen. På Rugsundøy har ein lagt stor vekt på å skjerme terrenget mot for store inngrep. I staden for fyllingar i sjø vert det til dømes på utsette stadar bygd støttemurar av naturstein og i staden for fjellskjeringar er det valgt tunnel.
Frå Hamnen går den undersjøiske tunnelen som er den første i Sogn og Fjordane. Den går under Skatestraumen til Klubben på Bremangerlandet like under Hornelen. Skatestraumtunnelen blir ein ordinær fjelltunnel og på det lågaste vil den ligge nesten 40 meter nede i fjellet under havbotnen. Ein personbil vil bruke omlag 2 minutt gjennom tunnelen. Massen frå tunnelen blir køyrt til Berlepollen der Bremanger kommune bygger veg til Berleneset. Denne vegen har ikkje noko med fastlandssambandet å gjere, anna enn at ein får bruke fyllmassa frå Skatestraumen. Tunnelen munnar ut på Klubben på Bremangerlandet. Derifrå går vegen til Oldeide og det eksisterande vegnettet på øya. Fastlandssamabndet skal inngå i ein framtidig kystveg mellom Florø og Måløy. Det er aktuelt å opprette eit nytt ferjesamband frå Rugsundøy til nordsida av Nordfjord og bygge veg derifrå og fram til riksveg 15. Det nye ferjesambandet blir langt kortare enn sambandet Oldeide - Måløy, som då kan leggast ned. Reisetida mellom dei to byane på kysten blir dermed redusert med 20 minuttar.
Les meir om Bremangersambandet her: http://www.vegvesen.no/sognogfjordane/data/vegprosjekt/bremangersambandet/ |